Assesorament i Reconeixement

El servei d’Assessorament i el servei de Reconeixement esta dividit en dues fases independents:

  • Fase 1 – Fase d’Assessorament
  • Fase 2 – Fase de Reconeixement

.

OFERTA DE PLACES

OFERTA DE PLACES D’ASSESSORAMENT I RECONEIXEMENT 2025-2026

Família professional Nivell Nom del cicle Places
Electricitat i Electrònica. Superior Sistemes de telecomunicacions i informàtics. 2
Electricitat i Electrònica. Superior Sistemes electrònics i automatitzats. 2
Electricitat i Electrònica. Superior Automatització i robòtica industrial. ND
Instal·lació i Manteniment. Mitjà Manteniment electromecànic. ND
Instal·lació i Manteniment. Mitjà Instal·lacions de producció de calor ND
Instal·lació i Manteniment. Mitjà Instal·lacions frigorífiques i de climatització. ND
Instal·lació i Manteniment. Superior Mecatrònica industrial. ND
Tèxtil, confecció i pell Mitjà Confecció i moda. 2
Tèxtil, confecció i pell Superior Vestuari a mida i per a espectacles. 2
Tèxtil, confecció i pell Superior Patronatge i moda. 2

 

A continuació es detalla cada servei:

 



FASE 1 – ASSESSORAMENT

El Servei d’assessorament en la formació professional del sistema educatiu s’adreça a les persones adultes interessades a obtenir la diagnosi de les seves possibilitats formatives i de promoció professional, i l’itinerari formatiu més adequat per aconseguir l’objectiu de qualificació més idoni. Aquesta diagnosi és un requisit previ per participar en el reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.

Destinataris

S’adreça a persones que vulguin tenir un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits amb l’experiència laboral o en activitats socials en relació amb els títols oficials de formació professional.

Per sol·licitar el servei cal complir els requisits següents:

  • haver complert 18 anys,
  • acreditar experiència laboral o en activitats socials d’almenys 2 anys en el sector,

Atenció: el fet de participar en el servei d’assessorament no comporta reserva de places pel servei de reconeixement.

Import del servei

Els imports del servei d’assessorament són els següents:

  • 60 euros (el pagament només l’han de realitzar les persones admeses en el servei)

Criteris d’admissió

Les sol·licituds s’ordenen d’acord amb els criteris següents:

  • de més a menys edat
  • de més a menys experiència laboral o activitats socials relacionades amb el cicle formatiu
Reunió informativa sobre el servei: 29/09/2025 16:30 Aula C1.05

 Calendari de la Fase d’Assessorament

Procés Data o període
Període d’admissió de les sol·licituds pel servei d’assessorament 30/09/2025 al 13/10/2025
Publicació del llistat de persones admeses provisionalment 20/10/2025
Període de reclamacions al llistat provisional 22/10/2025 al 24/10/2024
Publicació del llistat de persones admeses definitivament 29/10/2025
Període de presentació d’inscripcions al servei d’assessorament 24/11/2025 al 03/12/2025
Publicació del llistat de persones matriculades al servei d’assessorament 04/12/2025
Període d’assessorament 09/12/2025 al 16/1/2026

Procés servei d’assessorament

INFORMACIÓ GENERAL DE PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

* Presencial: Presenteu la documentació a consergeria dirigida al coordinador d’FP

* Per correu electrònic: Envieu per correu a coordinaciofp@agmundet.es 

[en aquest cas cal haver signat la sol·licitud amb certificat digital vàlid] (informació)

 

Documentació a presentar sol·licitud d’admissió al servei d’Assessorament

  • Full de sol·licitud al servei d’assessorament signat. (imprès)
  • Copia document nacional d’identitat o document d’identitat equivalent.
  • Copia de títol o justificant del document que dona accés al grau professional.
  • Informe de vida laboral de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Llistats:

      • Sol·licitud persones admeses provisionalment (llistat)
      • Sol·licitud persones admeses definitivament (llistat)

Documentació a presentar persones admeses segons la sol·licitud admesa

  • Full d’inscripció al servei d’assessorament signat. (imprès)
  • Còpia del document nacional d’identitat o document d’identitat equivalent.
  • Informe de vida laboral de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Justificant bancari del pagament del preu del servei. (informació de pagament)
    • Preu del servei: 60 €.
  • Document justificatiu de la bonificació o l’exempció del preu públic, si és el cas. (informació)

Llistats:

      • Llistat de persones matriculades al procés d’assessorament 2025-2026 (llistat)

 



FASE 2 – RECONEIXEMENT

El Servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials s’adreça a les persones amb experiència laboral o en activitats socials que vulguin tenir un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits relacionats amb un determinat cicle formatiu.

Una junta de reconeixement avalua la persona usuària. Aquesta està integrada per dos professors/es del cicle formatiu i es constitueix en el centre educatiu.

La junta analitza l’informe d’assessorament, obtingut en el servei d’assessorament, i els altres documents que aporta la persona de les unitats formatives o crèdits que vol que li siguin reconeguts. També convoca la persona per fer-li una entrevista personal de contrastació i valorar, de forma col·legiada, els aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.

Si la junta reconeix acadèmicament determinades unitats formatives, el centre emet un certificat parcial amb valor acadèmic.

Posteriorment, si es vol obtenir el títol del cicle corresponent i convalidar les unitats formatives (reconegudes) cal matricular-se, totalment o parcialment, en el cicle formatiu corresponent, acreditant els requisits acadèmics d’accés que s’estableixen per als cicles formatius de grau mitjà o superior, segons correspongui.

La convalidació de les unitats formatives o crèdits certificats en els centres del Departament d’Ensenyament és gratuïta.

Si es completa una unitat formativa o un mòdul d’un cicle formatiu través del reconeixement acadèmic, s’anotarà “convalidat” en l’expedient acadèmic.

Destinataris

S’adreça a persones que vulguin tenir un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits amb l’experiència laboral o en activitats socials en relació amb els títols oficials de formació professional.

Per sol·licitar el servei cal complir els requisits següents:

  • haver complert 18 anys,
  • acreditar experiència laboral o en activitats socials d’almenys 2 anys en el sector,
  • disposar de l’informe d’assessorament obtingut en el servei d’assessorament, o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament del mateix títol o d’un títol afí.

Atenció: el fet de participar en el servei d’assessorament no comporta reserva de places pel servei de reconeixement.

Import del servei

Els imports del servei de reconeixement són els següents:

  • cada unitat formativa dels títols LOE: 18 euros

Criteris d’admissió

Les sol·licituds s’ordenen d’acord amb els criteris següents:

  • de més a menys edat
  • de més a menys experiència laboral o activitats socials relacionades amb el cicle formatiu

Calendari de la Fase de Reconeixement

Procés Data o període
Període d’admissió de les sol·licituds pel servei de reconeixement 26/01/2026 al 30/01/2026
Publicació del llistat de persones admeses provisionalment 02/02/2026
Període de reclamacions al llistat provisional 03/02/2026 al 06/02/2026
Publicació del llistat de persones admeses definitivament 09/02/2026
Període de presentació d’inscripcions al servei de reconeixement 10/02/2026 al 13/02/2026
Publicació del llistat de persones matriculades al servei de reconeixement 16/02/2026
Període de reconeixement i juntes d’avaluació 18/02/2026 al 10/04/2026
Publicació del llistat provisional d’unitats reconegudes 17/04/2026
Període de reclamacions al llistat provisional de reconeixements 20/04/2026 al 27/04/2026
Publicació del llistat de definitiu de reconeixements 28/04/2026
Període d’emissions de certificats 04/05/2026 al 20/05/2026

 

Procés servei reconeixement

INFORMACIÓ GENERAL DE PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

* Presencial: Presenteu la documentació a consergeria dirigida al coordinador d’FP.

* Per correu electrònic: Envieu per correu a coordinaciofp@agmundet.es 

[en aquest cas cal haver signat la sol·licitud amb certificat digital vàlid] (informació)

 

Documentació a presentar sol·licitud d’admissió al servei de Reconeixement

  • Full de sol·licitud al servei de reconeixement signat. (imprès)
  • Copia document nacional d’identitat o document d’identitat equivalent.
  • Informe d’assessorament (només persones assessorades en un altre centre).
  • Informe de vida laboral de la TGSS (només persones assessorades en un altre centre).

Llistats:

      • Sol·licitud Persones admeses provisionalment (llistat)
      • Sol·licitud Persones admeses definitivament (llistat)

 

Documentació a presentar persones admeses segons la sol·licitud admesa

  • Full d’inscripció al procés de reconeixement signat. (imprès)
  • ustificant bancari del pagament del preu del servei. (informació de pagament)
  • Document justificatiu de la bonificació o l’exempció del preu públic, si és el cas. (informació)
    • Preu del servei: 18 € per unitat formativa.
  • Certificats d’Unitats de Competència acreditades, si és el cas.

Llistats:

      • Persones matriculades al procés de reconeixement 2025-2026 (llistat)
      • Unitats reconegudes provisionalment 2025-2026 (llistat)
      • Unitats reconegudes definitivament 2025-2026 (llistat)

 



CONSULTES:

Horari d’atenció 2025-2026 (cal demanar cita prèvia)

Correu: coordinaciofp@agmundet.es